
Die hauseigene Messe Oculus Connect nutzt Oculus gerne, um ihr eigenes Wissen an Entwickler weiterzugeben. Die diesjährigen Panels sind nun auch online verfügbar.
Auch auf der diesjährigen Oculus Connect gab es wieder viele spannende Präsentationen zu diversen Themen rund um Oculus und Virtual Reality. Es gibt unter anderem Talks zur Umsetzung von Oculus Link, die Geschichte und Entwicklung von Beat Saber oder den Nutzen von VR für Businesskunden. Aber auch für Entwickler von Anwendungen und Spielen gibt es einige interessante Panels zu Design, Optimierung und mehr.
Angemerkt sei aber, dass alle Talks auf Englisch sind. Wer der Sprache aber mächtig ist, dem seien die Videos definitiv ans Herz gelegt.
- Hauptkeynote (Tag 1)
- Hauptkeynote (Tag 2)
- Oculus Link for Quest
- Signed, Sealed, Delivered: Success on the Oculus Store
- Oculus for Business: Scalable, Professional, Reliable
- From WebVR to WebXR: The Next Generation of VR Experiences on the Web
- Spark AR for Places and Things
- Beat Saber: Creating a Winning Rhythm
- Classrooms and Case Studies: VR in Education
- A New Architecture: Unity XR Platform
- Supercharging Your Creativity with VR
- Transforming Corporate Training with VR
- Partner Spotlight: Made for St. Jude „Hall of Heroes“ VR Project
- Bridge Virtual and Real Worlds with AR
- From Demo to Pilot to Development: Getting Buy-in for Enterprise VR
- Creators and Consumers: Two Sides of the Same Coin
- Using Vulkan for Mobile VR
- Designing for Delight in Social VR: Fireside Chat with Max Weisel
- Technological Tethers: How AR + VR Connect Us to the World
- Designing for Emotion: The Space Where Storytelling and Games Meet
- Designing Research to Measure the Impact of VR
- Improving AR/VR Experiences through the Study of Visual Perception
- Oculus Connected: Building Social Experiences and Connecting People at Scale
- No More Hacks: Building Cross-Device UE4 Apps with OpenXR
- Women in VR User Research
- Leveraging Data to Drive Developer Success
- Build for Reach: Get Started in Spark AR Studio
- Building Identity and Social Experiences in VR
- Creating Spatialized Music for AR/VR
- The More Things Change: How Trends in VR Apply to Quest
- Mixed Reality Capture on Quest
- Safety By Design: How to Bake Safety and People into Product Development
- Hand Tracking Deep Dive: Technology, Design, and Experiences
- Hand Tracking: Designing a New Input Modality
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